FAFAAZRUL.BLOGSPOT.COM

Friday, July 19, 2013

Alkisah Sahur Pagi Tadi...

Lama nyer x update blog aku nie... rasa rindu bangat.... aku bkn nak citer pasal rindu ke apa... tp aku nak citer pasal apa yg terjadi time aku n en.husband bersahur pagi tadi... tp sebelum tu aku nak citer apa yg berlaku petang semalam...


Kenapa aku letak gambar Cik Ti nie....ahaaa.. nie la alkisah nyer.....


**************


Pada suatu petang semalam....
En.husaband aku nie sibuk la memasang tikar getah yg baru dibeli kat ruang tamu...aku plak sibuk memasak juadah tok berbuka nanti... sedang aku sibuk memasak kat dapur tiba2 melintas seekor Cik Ti kat dapur aku... menjerit la aku... sapa2 yg kenal aku tentu faham aku yg penakut ngan binatang, serangga or ulat2 nie la.... en.husband aku nie plak x percaya kata aku ada Cik Ti dah masuk umah... mana x nyer, en.husband aku nie buka pintu depan seluas2 nyer... habis en.husband aku nie geledah 1 dapur, tp x jumpa... malah di marah nyer aku plak, kata aku nie salah tengok plak, tambah2 semalam malam Jumaat... apa kaitan Cik Ti ngan malam jumaat plak... mengarut je en.husband aku nie... bila Cik Ti x jumpa2 gak... aku pun terus la memasak.... so, xda apa2 yg berlaku sehingga malam kitorg masuk tido...

*******

Tiba2 pagi tadi selepas kitorg bersahur n aku pun dah masuk bilik nak sambung balik tido, tp en.husband aku nie still lgi mengadap tv kat ruang tamu... aku terdengar en.husband aku buka grill umah... nape plak yer???? aku pelik n terus la p tengok.... rupa2 nyer en.husband aku nie dah ternampak Cik Ti tu ngah memanjat grill umah n terus lari semula ke dapur.... apa lgi pgi tadi kitorg pun berusaha la menangkap Cik Ti tu.... tula aku dah ckp kat en.husband semalam... tp dia x percaya ckp aku.... skang dah lihat sendiri baru terhegeh2 nak cari.... cari pnuya cari, rupa2 nyer Cik Ti nie menumpang tido kat dlm mesin basuh aku.... x guna punye Cik Ti... aku x rasmi pun lagi mesin ko dah wat rumah plak kat situ... siap bole tinggal kan najis plak tu... apalgi, tangkap punyer tangkap... xdpt2 gak... jenuh jugak la berlari berkejaran kat dlm umah... dri dapur ke ruang tamu ke dapur balik... tup2 hilang tanpa di kesan... 
habis la aku malam kang kalu Cik Ti nie muncul... aku sorg2 je kat umah.... tido dlm ketakutan la nampak nyer.... huhuhuhuhu....

****** 

Sekian, itu saje alkisah yg aku nak citer semalam....
daaaa....





2 comments:

  1. Aku dpt bygkn cmne ko jerit ..haha ..ni kira kisah mencr Cik Ti lah eh ..bukan mencr Ramli
    .huhu

    ReplyDelete