FAFAAZRUL.BLOGSPOT.COM

Tuesday, June 10, 2014

Serammmm...

9 Jun 2014, lebih kurang jam 3.30am sepatutnye aku d kejutkan ngan alarm... kena bersiap2 nak balik shah alam, tp lain plak jadi nye... aku d kejut ngan ngan tangisan anak yg tiba2 menjerit n menangis... wpun dah d pujuk still makin kuat plak tangisan nye... ingat kan mengigau... tp aku nampak lain mcm plak... aku jerit panggil mak... pun xmau gak d pujuk... mata efat pejam je... tp menangis mcm kena marah.. tersedu2... bila suh buka mata xmau... buat kan susu suh minum pun xmau... tangan asyik tunjuk2 je... aku dah rasa lain mcm jer... pastu efat ajak g jalan... mcm nak lari dri bilik tu... 

dekat 1/2 jam pas penat pujuk tp still xmau diam... bawa la efat turun ke bawah ruang tamu... kat bawah pun sma gak... menangis, menjerit, mata pejam mcm xnak tengok sapa2 pun... last skali mak ajak g umah kawan yg pandai mengubat benda2 halus nie... nak g hospital mcm x logik plak kan... coz bkn demam ke ape... kang xpasal2 kena cucuk2 plak anak aku... so, pgi2 buta tu kitorg g redah org ngah sedap tido... nasib baik makcik tu sedar bila bgi salam... yg pelik nyer, efat masuk kereta je terus diam... tp mata still pejam... pas d selidik rupa2 nyer efat kena tegur... ssh nak percaya, tp budak2 kan.. diorg nampak apa yg org dewasa x nampak...

so lepas berubat.. efat pun nampak tenang je... tp xmau lepaskan ibu... smp je umah ajak tido balik, efat xmau... sambung menangis n menjerit... mcm ada ssuatu yg dok mengusik n marah dia... d sebb kan aku pun naik takut.. aku pun ajak mak g umah onyang... smp kat umah onyang dah jam 5am... mata tersangat la mengantuk... cik abg pun xjdi g koje... aku lgi la... terpaksa ponteng koje... efat bila smpai kat umah onyang terus nyenyak tido... kecian anak ibu... sape aja la yg dok kacau nak ibu ngah tido... bgi aku ni pengalaman seram yg mmg buat aku takut sgt... wpun xnampak tp mmg menyeramkan... hope pasni xda benda2 yg mengacau lgi...

No comments:

Post a Comment