FAFAAZRUL.BLOGSPOT.COM

Tuesday, May 20, 2014

TRAGEDI MAY 2014

May yg cukup tragedi... tanggal 30 April 2014 time aku n cik abg otw balik kg... dah sampai kat rawang pun, mak aku call bgtau anak aku kat wad kecemasan... aku terkejut giler bila d beritahu kepala my baby terhantuk kat meja... darah byk keluar... aku dah agak mst kena jahit... so smp2 je kat umah semua dah settled... dpt 3 jahit kat dahi tu... kena tunggu 1 week nak buka jahit tu... itu citer 30 April....

Tanggal 4 Mei 2014, bangun pagi aku rasa my baby dah panas badan... aku ingat xda ape2 coz tengok dia main mmg aktif... x mcm org demam pun.. so, petang nyer berjalan la ke umah onyang... bila nak senja je suhu naik... balik dri umah onyang terus g klinik... doc cek ckap demam biasa, cek tekak cuma bengkak ckit je... bagi ubat demam n tekak je...

lebih kurang jam 10 lebih malam... suhu makin naik kpd 38.6... so time tu mmg dah berjaga2... badan kena sentiasa basah... kul 11 lebih mcm tu tengok suhu x gak turun... mak aku risau so masuk ubat bontot plak... pas masuk ubat bontot my baby jd mcm menggigil.. aku peluk, lap badan ngan basah, basah kan kepala... my baby merengek je... mmg malam tu x tido... kul 3 pgi... cek suhu dah turun ckit 37.4... so aku dengan rasa risau nak tinggal kn my baby... yela kul 4 lebih dah nak kena bertolak g koje... ngan rasa x yakin nye ikut jela cik abg g koje... smp kat s.alam kul 6 pgi... aku call mak aku tanya suhu my baby... suhu still around 37... mmg kena berjaga2 lgi... aku pun sambung tido.. almaklumlah semalan x tido... pening, ngantok, rasa nak muntah pun ada time tu... 

kul 7 lebih angah call aku... aku dah dpt agak dulu sblm aku jawap call dia... mmg betul tekaan aku, my baby masuk wad kecemasan coz suhu naik n kena sawan tarik2... ya allah kali dah kali ke-3 kena... ngan cepat nyer aku packing baju aku coz dah dpt agak mst kena tahan wad... time nak buka pintu ngan rasa kecewa, marah, menangis...adik aku alang bole dia kunci dri luar... terkurung aku kat dlm rumah... time tu hanya allah je yg tau... aku rasa mcm nak terbang je g terus kat my baby... mst time tu dia nak peluk aku, menangis beriya2... tp aku x dpt nak pujuk dia pun....

sedih yg teramat sgt time tu... cik abg ngan pntas nye minta tolong kat jiran sblh... bila dpt kuar terus aku g jemput cik abg kat tempat koje..n terus balik kg... time tu anak aku dah kena anta kat hospital slim pun... sampai2 je kat hospital sedih rasa hati tengok my baby peluk je ngan opah nye... dia dah faham xnak ddk hospital... aku lgi la xnak... tp apa nak buat.. nak kuar cepat kena la cepat sembuh... doc amik darah, cek tonsil... doc ckp tonsil bengkak n bernanah... aku pun pelik mcm ne mlm tu g klinik doc kat klinik tu ckp xda ape2... moral of the story, jgn la percaya sgt ngan doc kat klinik tu... kalu anak sakit g hospital terus... 


my baby efat senyum je wpun x suka ddk hospital... kesian anak ibu... ibu harap ni kali terakhir warded... 4 ari efat kena tahan wad.. tu pun aku minta balik pd ari ke-4... 
love u anak ibu yg bambam nie...


No comments:

Post a Comment